r e k l a m a
Partner portalu
Czy wegańskie "masło" z aquafaby jest w stanie zastąpić prawdziwe masło?

Czy wegańskie "masło" z aquafaby jest w stanie zastąpić prawdziwe masło?

Firma Fora Foods z nowojorskiego Brooklynu wprowadziła na rynek Faba Butter – „masło” z aquafaby, które ponoć smakuje identycznie jak masło. Nowy produkt, choć masłem przecież nie jest, zbiera pochlebne recenzje szefów kuchni, nawet tych z gwiazdką Michelina. A to oznacza, że wkrótce może stać się taką samą konkurencją dla masła, jak kiedyś margaryna.

r e k l a m a

Woda z ciecierzycy zastąpi masło?

Aquafaba to nic innego jak woda z ciecierzycy (powstała po moczeniu i gotowaniu ziaren). Można na nim piec lub smarować pieczywo, ponieważ podobno wiąże się i topi w taki sam sposób jak prawdziwe masło.

Jeszcze dalej poszli twórcy „roślinnego, krwistego mięsa” – Beyond Meat. Bezmięsne burgery to produkty chłodzone, które nie tylko przypominają odpowiedniki mięsne z wyglądu, ale również smakują jak świeże burgery z wołowiny, mimo że ich głównym składnikiem jest białko z grochu.


Nazwy wprowadzające konsumentów w błąd

Przy okazji takich wynalazków, jak bumerang wraca pytanie o nazewnictwo. Branża jest zdecydowanie przeciwna mylącemu określaniu nowych produktów. Europa uporała się już z „masłem roślinnym” (ustalono, że masło powstaje tylko z mleka, które jest wydzieliną gruczołów mlekowych ssaków), teraz kolej na branżę mięsną.

Francja i Stany Zjednoczone już podjęły kroki prawne przeciwko używaniu nazw produktów mięsnych przez producentów dań wegańskich i wegetariańskich. Przeciwko mylącej nomenklaturze są też konsumenci. Firma ankietująca 1000 mieszkańców USA i Wielkiej Brytanii, opublikowała wyniki, które wskazują, że 25% ankietowanych uważa, że producenci żywności wegetariańskiej nie powinni mieć możliwości używania nazw zarezerwowanych dla produktów mięsnych – tj. kiełbasa, hamburger, czy stek. Walka z nielegalnym marketingiem w branży mięsnej tak naprawdę dopiero się zaczyna.

Oprac. M.W.
(Fot. Pixabay)

Polecany artykuł

Elita Dobry Hodowca 6/2019

Elita Dobry Hodowca 6/2019

W tym numerze przeczytasz o: 
  • Czerwono-biały holsztyn – dlaczego nie? 
  • Obora na miarę współczesnego hf-a
  • Rasa jersey – małe krowy o wielkim potencjale
  • Włókno kontra skrobia
  • Jak zwiększyć zysk z hodowli już na starcie
Zamów prenumeratę
r e k l a m a
r e k l a m a

Polecane z TPR

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody