r e k l a m a
Partner portalu
Jakie przebiegi osiągają samojezdne wozy paszowe?

Jakie przebiegi osiągają samojezdne wozy paszowe?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jakie największe przebiegi osiągają samojezdne wozy paszowe? Holenderska firma Stoevelaar Machinery, która jest dealerem izraelskich paszowozów marki RMH, przysłała nam zdjęcie i opis wozu VS 18, który ma za sobą 33 675 godzin pracy.

r e k l a m a

33 675 motogodzin w paszowozie

Ten jednoślimakowy wóz został wyprodukowany w 2004 roku. Codziennie po 6–7 godzin mieszał paszę dla 1200 krów przebywających na jednej z ferm w Niemczech. Pod koniec 2018 roku właściciel gospodarstwa zainwestował w nowy sprzęt, a maszynę z przebiegiem 33 675 motogodzin oddał w rozliczeniu. Jak mówił, przeprowadził w nim generalny remont 211-konnego silnika marki Deutz oraz wymienił pompy hydrauliczne na nowe. Ponadto czterokrotnie wymieniał pionowy ślimak mieszająco-rozdrabniający. Aby maszyna wytrzymała jak najdłużej, w zbiorniku, który ma pojemność 18 m3, pojawiła się wkładka ze stali nierdzewnej, która podniosła jego wytrzymałość. Gdy wóz trafił do firmy Stoevelaar Machinery działał bez zarzutu i był w pełni funkcjonalny.

Na rynku wtórnym można spotykać samojezdne wozy paszowe z 2004 roku, ale mają o połowę niższy przebieg w porównaniu do prezentowanego paszowozu. Zdaniem holenderskiej firmy, mimo swoich lat i gigantycznej pracy którą wykonał, nadal jest w doskonałym stanie, co świadczy o jego solidnej konstrukcji. Wpływ miało również to, że regularnie przeprowadzane były w nim przeglądy i prace konserwacyjne.

Warto przypomnieć, że samojezdne wozy paszowe RMH produkuje izraelska firma Lachish Industries założona w 1956 roku. W 1981 roku zaprezentowała pierwszy samojezdny wóz paszowy. Obecnie ma w ofercie paszowozy o pojemności od 4 do 30 m3. Z kolei firma Stoevelaar Machinery działa w branży rolniczej od 1999 roku. W 2000 roku stała się dealerem wozów paszowych RMH na terytorium Holandii i Belgii. W 2009 roku weszła ze sprzedażą tych maszyn również do Niemiec budując od podstaw sieć dealerską. Działa tak, że sprzedając nowe paszowozy bierze w rozliczeniu starsze maszyny. Potem wystawia je na sprzedaż.

Przemysław Staniszewski

r e k l a m a

Polecany artykuł

Elita Dobry Hodowca 2/2021

Elita Dobry Hodowca 2/2021

Zamów prenumeratę
r e k l a m a
r e k l a m a

Polecane z TPR

Użytkowniku zadecyduj o wyrażeniu zgody!

Skrollując treść naszego Serwisu, zamykając okno tego komunikatu (X), klikając na elementy strony poza tym komunikatem bez zmian ustawień w zakresie prywatności, zgadzasz się na przetwarzanie danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. (dalej PWR/my) i Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji w serwisach PWR i w Internecie. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne a wyrażoną zgodę możesz w każdej chwili cofnąć.
Dowiedz się więcej lub zdecyduj o zgodzie.

Nasz cel to dostarczanie interesujących Ciebie treści, również przez dopasowane do Twoich zainteresowań reklamy. Twoja zgoda na wykorzystanie plików cookies i podobnych technologii w Twojej przeglądarce umożliwi nam dostosowanie przekazu do Twoich preferencji. Pozwoli ograniczyć ilość prezentowanych reklam Brak zmian ustawień przeglądarki jest Twoją zgodą na zapis plików cookies i podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym i wykorzystanie zapisanych w nich informacji. Ustawienia przeglądarki w zakresie cookies możesz zawsze zmienić
(szczegóły w Polityce Prywatności).

Drogi Użytkowniku!

Przez dalsze Aktywne korzystanie z Serwisu, bez zmian ustawień przeglądarki, oznacza, że zgodziłeś się na przechowywanie w Twojej przeglądarce plików cookies i na przetwarzanie gromadzonych dzięki nim danych osobowych przez Polskie Wydawnictwo Rolnicze Sp. z o.o. i naszych Zaufanych Partnerów. Dowiedz się więcej lub wycofaj zgody