To konsumenci chcą, aby krowy powróciły na pastwiska
W 2018 roku aż 303 członków mleczarni zdecydowało się rozpocząć wypas. Pastwiskowanie krów to odpowiedź na potrzeby rynku. Współczesny konsument holenderski chciałby, by krowa znów stała się elementem krajobrazu. Jak pokazały badania – chętniej zapłaci wtedy wyższą cenę za mleko (produkty opatrzone są logo mleka łąkowego).
Aby promować wypas na świeżym powietrzu, FrieslandCampina motywuje swoich hodowców finansowo – tym, którzy wypasają krowy mleczne przez co najmniej 120 dni w roku minimum 6 godzin dziennie mleczarnia dopłaca 1,50 euro za 100 kg mleka.
Aby promować wypas na świeżym powietrzu, FrieslandCampina motywuje swoich hodowców finansowo – tym, którzy wypasają krowy mleczne przez co najmniej 120 dni w roku minimum 6 godzin dziennie mleczarnia dopłaca 1,50 euro za 100 kg mleka.
Źródło: FrieslandCampina
Zdjęcie: Unsplash
Zdjęcie: Unsplash