StoryEditor

30 urodziny marki Mlekovita

Równo 30 lat temu na polskim rynku zadebiutowała marka Mlekovita – dziś jeden z najbardziej rozpoznawanych brandów mleczarskich na polskim rynku. Jak wyglądała droga rozwoju Mlekovity - od jej założenia do zostania najcenniejszą marką spożywczego sektora polskiej gospodarki?

29.06.2022., 00:00h

Mlekovita - tej marki nie trzeba nikomu przedstawiać

Trudno o szybciej i dynamiczniej rozwijającą się markę na polskim rynku, która byłaby uhonorowana tyloma nagrodami, co Mlekovita. Od wielu lat wyroby Spółdzielni cieszą się uznaniem konsumentów, co ma odzwierciedlenie w zajmowaniu topowych pozycji w prestiżowych rankingach Gazety Finansowej czy Forbesa. Przychody firmy co dekadę wzrastają dwudziestokrotnie, a w ubiegłym roku wyniosły ponad 6,3 mld złotych. W ostatnim roku na inwestycje wydano blisko 85 mln złotych, a w ostatnim dziesięcioleciu – ponad 1 mld złotych. Co stoi za sukcesem spółdzielni z Wysokiego Mazowieckiego?

Dariusz Sapiński: Silna marka jest siłą napędową konkurencyjności

Koncepcja i prace nad nową marką rozpoczęły się w 1991 r. W kilka miesięcy powstała nazwa, logo i szata graficzna produktów, które ujrzały światło dzienne i pojawiły się na sklepowych półkach pod nazwą Mlekovita w 1992 roku. Dzięki efektywnemu zarządzaniu Prezesa Dariusza Sapińskiego, trafnym inwestycjom i dbaniu o jakość produkowanych wyrobów, siła i rozpoznawalność marki nieustannie rosła. Obecnie Mlekovita jest największą grupą mleczarską w całej Europie Środkowo-Wschodniej, której produkty sprzedawane są w 167 krajach na świecie.

Budowa silnej, wiarygodnej marki jest niezwykle istotna, nie tylko dla Mlekovity – silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Spółdzielnię Mleczarską Z Wysokiego Mazowieckiego tworzą 22 zakłady produkcyjne, 34 centra dystrybucyjne oraz pierwsze w branży hurtownie typu Cash&Carry, 147 sklepów Mlekovitka i własny sklep internetowy. Ponadto Mlekovita od lat pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC

Oprac. kd na podstawie inf. prasowej Mlekovita
fot. Mlekovita
19. kwiecień 2024 05:53