StoryEditor

Arla znów o krok przed innymi

Szwedzko-duński koncern będący największym producentem przetworów mlecznych w Skandynawii, zrzeszający ok. 8500 szwedzkich, duńskich i niemieckich członków – dostawców przedstawił nową pięcioletnią strategię „Future26” z budżetem 4 miliardów euro.
23.01.2022., 00:00h

Co obejmuje strategia Arli „Future26”?

Kwota ma zostać przeznaczona na wdrażanie nowych strategii – w obszarach zrównoważonego rozwoju, cyfryzacji, nowych technologii produkcji i rozwoju produktów. Celem jest m.in. wzrost marki o 3–4% rocznie.

Wśród wyzwań jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 63% zamiast dotychczasowych 30% do 2030 roku. W tym celu spółdzielnia chce przyspieszyć przejście na zieloną energię elektryczną (flota bez paliw kopalnych), wprowadzić wszystkie opakowania recyklingowe, a tworzywa sztuczne zastąpić opakowaniami opartymi na włóknach.

Artur Puławski
Zdjęcie: Unsplash

Artykuł ukazał się w magazynie Elita Dobry Hodowca 6/2021 na str. 5. Jeśli chcesz czytać więcej podobnych artykułów, już dziś wykup dostęp do wszystkich treści na Elicie:  Zamów prenumeratę.

19. kwiecień 2024 16:23