Historia bolońskiej spółdzielni Granarolo sięga aż 1957 roku. Obecnie włoska marka ma w swoim portfolio około 2000 produktów, z czego zasadnicza większość to wyroby mleczarskie. W ofercie nie brakuje jednak produktów dedykowanych weganom.
Jak informuje portal Wiadomości Handlowe, do polskich sklepów w pierwszej kolejności trafią sery mozzarella, mascarpone, ricotta, sery twarde, jogurty i probiotyki, jednakże asortyment oferowany przez Grupę Granarolo będzie na bieżąco dostosowywany do oczekiwań i potrzeb konsumentów. Co prawda, produkty spółdzielni są dostępne w Polsce od pewnego czasu pod markami własnymi, jednak dopiero teraz Granarolo wkroczy na polski rynek pod ze swoimi markowymi wyrobami.
Granarolo jest spółdzielnią należącą do 700 tworzących ją rolników, którzy rocznie dostarczają do niej około 850 tys. ton mleka. Surowiec przetwarzany jest w 21 fabrykach należących do spółdzielni. Roczny obrót wynosi 1,280 mld euro.
Oprac. kd
fot. Unsplash